Citroën ë-Jumpy

Med en rekkevidde og ladehastighet som tar varebil til et nytt nivå!

Etter lanseringen av Citroën Jumpy i 2016 har 135.000 utgaver rullet ut på veiene. Robust og med stor lastekapasitet har den blitt svært godt mottatt av sine brukere. Nå kommer den også i elektrisk versjon - og det tar varebilen til et helt nytt nivå!

Den passer like godt på anleggsområdet utstyrt med høyere bakkeklaring, firehjulsdrift og beskyttelsesplater, som den gjør for komfortabel landeveiskomfort med åttetrinns automatkasse og moderne førerassistansesystemer.

eJumpy_29_00x600.jpg
For å gjøre varelevering rundt og i byene enda mer miljøvennlig, kommer altså ë-Jumpy nå på markedet. Nyttelasten på opptil 1275 kilo, og en totalvekt fra 2800 til 3100 kilo, plasserer ë-Jumpy i øvre del av klassen. 

Tre lengder

I likhet med resten av Jumpy-familien, kommer den elektriske versjonen i tre lengder fra 4,60 meter for den korteste - og 5,40 meter for den lengste. Ved hjelp av FlexCargo-løsningen som gjør at du kan åpne en luke i veggen, kan ë-Jumpy frakte objekter på opptil 332 centimeter - noe som er praktisk for flere ytkesgrupper.

ë-Jumpy kan dermed, i tillegg til tre lengder, også leveres som chassisbil klar for påbygg og som en svært attraktiv personbil med plass til inntil ni personer. 

Fleksibiliteten understrekes med en svingradius på kun 11,3 meter, som gjør at den passer svært godt i byen. med en høyde på 190 centimeter er det ikke noe problem og komme inn og ut av parkeringshus.

eJumpy_1_900x600.jpg

Hengervekt på ett tonn

ë-Jumpy har en motor på 100 kW (136 hestekrefter) som leverer et dreiemoment på 260 Newtonmeter. Topphastigheten er elektronisk begrenset til 130 kilometer i timen. Batterienes plassering lavt i bilen, bidrar til god stabilitet og forutsigbare kjøreegenskaper.

Med sin høye nyttelast og muligheten til å trekke en tilhenger på inntil ett tonn, vil elektriske ë-Jumpy kunne dekke behovet for svært mange varebilkunder.

Plattformen ë-Jumpy bygger på har vært forberedt for batteridrift helt fra start, noe som gjør at batteriene er plassert under gulvet, noe som gjør at både lastehøyde og lastekapasitet beholdes.

Jumpy 900x600LD.jpg

God batterikapasitet og topp effektivitet

Takket være den fleksible EMP2-plattformen til PSA kan ë-Jumpy leveres med to størrelser på batteriene.

Litium ion-batteriet på 50 kWh gir en rekkevidde på inntil 230 kilometer etter WLTP-normen for varebiler, mens det største på 75 kWh gir en rekkevidde på inntil 330 kilometer. Batteriene består at henholdsvis 18 og 27 moduler, og kjøles av samme krets som resten av bilen, for å være så effektive som mulig.

Citroën ë-Jumpy
Kjøpspris fra kr. 379.900,-

Kjøpsprisen på en Citroën ë-Jumpy avhenger av lengde og batteripakke.
L2 136 hk 50 KWh: 379.900,-
L2 136 hk 75 KWh: 419.900,-
L3: 136 hk 50 KWh: 391.900,-
L3: 136 hk 75 KWh: 431.900,-

Søknad om Enova-støtte

Kunder som kjøper en av våre nye elektriske varebiler (gjelder næringskunder) vil kunne søke om Enova-støtte som tilskudd til kjøpet. Dette gjør vi for deg!

Ønsker du mer informasjon?

Under finner du et lite utvalg av våre Citroën varebiler for salg: