Peugeots flaggskip - 508 - leveres nå i hybrid med en rekkevidde på 54 kilometer som sedan og 52 kilometer som stasjonsvogn.

Begge variantene av 508 kommer med en motorpakke på 225 hestekrefter. Bensinmotoren er en 1,6-liters turbomotor med 180 hk koblet til en 8-trinns automatkasse. En elektrisk motor med 110 hestekrefter hjelper til med både ytelser og utslippsfri kjøring.

Utslippsfri og lengre turer

En ladbar Peugeot 508 er dermed rigget både for utslippsfri kjøring og lengre turer, noe norske bilkjøpere gjerne ønsker seg. 508 er også klar til å løse alle oppgaver familien måtte ha. Til tross for ekstra batteri, motor og elektronikk er det ikke behov for løsninnger som går ut over det praktiske. Volumet i kupè og bagasjerom er identisk med den ikke-ladbare versjonen av 508. Sedanen rommer 487 liter og stasjonsvognen har et lasterom på hele 530 liter. Peigeot tilbyr også tilhengerfeste på denne bilen.


Nye 508 Hybrid kommer i tre utstyrsnivåer: Allure, GT-Line og GT. Sistnevnte kommer med en ny variant Alcantara som er unik for ladbar GT. 

På bilutstillingen i Genève i vår, ble også Peugeot 508 vist som labar firehjulstrekker. Den er en del av programmet "Peugeot Sport Engineered". Effekten er ikke bekreftet, men det antydes at den vil få oppunder 400 hestekrefter. Denne vil være på plass i Norge høsten 2020.

For å lese mer om 508 kan du trykke her!

Vil du har mer informasjon kan du kontakte oss her!


Neste
Forrige
Drivstoff

2019

Nybil

Effekt

Bensin

225 HK

Km. Stand

Automat

Forhjulsdrift

   539 400,-